Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012

Σοφοκλής Ξυνής, μέλος του Δ.Σ της Π.Ε.Ι.Ι.Ε.Κ (Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης)

Αναφερόμενος στους λόγους που θα πρέπει να συντείνουν στην επιλογή των νέων για σπουδές σε ιδιωτικά ΙΕΚ, ο κ. Σοφοκλής Ξυνής, πρόεδρος του Εκπαιδευτικού Ομίλου ΞΥΝΗ και μέλος του Δ.Σ της Π.Ε.Ι.Ι.Ε.Κ (Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης), υπογραμμίζει στον «Αγγελιοφόρο» τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που μπορούν να αποκομίσουν οι νέοι και νέες που θα επιλέξουν να φοιτήσουν σε ιδιωτικά ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης.

Η ΑΠΟΦΑΣΗ για σπουδές είναι απόφαση ζωής, καθώς καθορίζει τη μετέπειτα πορεία στον επαγγελματικό στίβο που συνδέεται άρρηκτα με την οικονομική εξασφάλιση, και γι’ αυτόν το λόγο είναι μια απόφαση που δεν θα πρέπει να λαμβάνεται ελαφρά τη καρδία, αλλά μετά από ενδελεχή έλεγχο της ποιότητας των παρεχόμενων σπουδών που προσφέρουν τα ιδιωτικά ΙΕΚ της χώρας μας.

ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, η φοίτηση σε ιδιωτικά ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης ενέχει συγκριτικά πλεονεκτήματα, που συνοψίζονται, κυρίως, στην άμεση επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων ΙΕΚ και τη διασύνδεσή τους με την αγορά εργασίας, η οποία επιτυγχάνεται μέσω των παραγόντων στους οποίους θα αναφερθώ ακολούθως.
ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΚΑΙΡΙΩΝ συγκριτικών πλεονεκτημάτων της φοίτησης σε ιδιωτικά ΙΕΚ, είναι η στελέχωσή τους με εκπαιδευτικό προσωπικό, άρτια καταρτισμένο και καταξιωμένο στην αγορά εργασίας. Οι καθηγητές των ιδιωτικών ΙΕΚ είναι –στην πλειοψηφία τους- και αναγνωρισμένοι επαγγελματίες στον κλάδο τους, με αποτέλεσμα να μην προσφέρουν μόνο γνώσεις, σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά να συνδέουν τη θεωρία με την πράξη, εξασκώντας τους φοιτητές σε πραγματικές συνθήκες της αγοράς εργασίας, και επομένως, καθιστώντας τους ικανούς να ανταπεξέλθουν στον επαγγελματικό στίβο, από την πρώτη κιόλας μέρα της εργασίας τους.

ΒΑΡΥΝΟΥΣΑ ΣΗΜΑΣΙΑ έχουν, εξάλλου, και οι στρατηγικές συνεργασίες των ιδιωτικών ΙΕΚ με φορείς της αγοράς εργασίας, εταιρείες και επιχειρήσεις. Αυτές οι συνεργασίες παίζουν καταλυτικό ρόλο, καθότι δίνουν την ευκαιρία  στους νέους και τις νέες που σπουδάζουν στα ιδιωτικά ΙΕΚ να αποκτήσουν επαγγελματική εμπειρία, ταυτόχρονα με τη θεωρητική τους κατάρτιση. Οι σπουδαστές των ιδιωτικών ΙΕΚ δηλαδή, έχουν τη δυνατότητα πρακτικής εξάσκησης σε πραγματικό περιβάλλον, στις εγκαταστάσεις των συνεργαζόμενων εταιρειών και επιχειρήσεων, σε επαγγελματικές θέσεις που αντιστοιχούν στην ειδικότητα που έχουν επιλέξει να σπουδάσουν, ήτοι στο αντικείμενο των σπουδών τους. Ως εκ τούτου, όταν αποφοιτούν, είναι πιο έτοιμοι να ενσωματωθούν στην αγορά εργασίας και να αντιμετωπίσουν τις όποιες δυσκολίες μπορεί να συναντήσουν, συγκριτικά με άλλους αποφοίτους.

ΕΝΑΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΒΑΣΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ, που θα πρέπει να συντείνει στην απόφαση των νέων για φοίτηση σε ιδιωτικά ΙΕΚ, είναι και η πληθώρα εκδηλώσεων, ημερίδων και συνεδρίων που πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών, με προσκεκλημένους ομιλητές, διακεκριμένα στελέχη επιχειρήσεων και ειδικούς, οι οποίοι εξοικειώνουν τους φοιτητές με τις πραγματικές συνθήκες της αγοράς εργασίας, μέσα από απτά παραδείγματα και γνώσεις πρακτικού υπόβαθρου. 

Η ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ των «Ημερών Καριέρας», εξάλλου, προσδίδει ένα ακόμα «ατού» στο βιογραφικό των σπουδαστών σε ιδιωτικά ΙΕΚ, καθώς κατά τη διοργάνωσή τους, προσκαλούνται μεγάλες εταιρείες και επιχειρήσεις, από διάφορους κλάδους της αγοράς εργασίας. Εκεί, εκπρόσωποι από τις εν λόγω εταιρείες και επιχειρήσεις πραγματοποιούν συνεντεύξεις με τους φοιτητές των ιδιωτικών ΙΕΚ, ψάχνοντας υποψηφίους για να στελεχώσουν θέσεις εργασίας. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα που έχει στη διάθεσή του ο σπουδαστής ιδιωτικού ΙΕΚ, καθώς, εκτός από τη δυνατότητα που του δίνεται να βρει αμέσως δουλειά, εξοικειώνεται, αν μη τι άλλο, με τις συνθήκες μιας πραγματικής συνέντευξης εργασίας, μαθαίνοντας από το πώς να διαχειρίζεται το άγχος του, μέχρι ποια είναι η αρμόζουσα body language («γλώσσα του σώματος») που πρέπει να υιοθετεί.

ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΘΕΙ και το γεγονός ότι οι νέοι και νέες που θα επιλέξουν να φοιτήσουν σε κάποιο ιδιωτικό ΙΕΚ της χώρας μας, παρακολουθούν τα μαθήματά τους σε ολιγομελή τμήματα, το οποίο, όπως όλοι γνωρίζουμε, αποτελεί «εκ των ων ουκ άνευ» συστατικό της σωστής και αποτελεσματικής εκπαίδευσης. Στα ολιγομελή τμήματα, ο καθηγητής έχει την ευχέρεια να προσαρμόσει το μάθημα στις εκπαιδευτικές ανάγκες του εκάστοτε σπουδαστή ξεχωριστά, αντιμετωπίζοντας τις όποιες τυχόν μαθησιακές δυσκολίες.

ΔΙΑΝΥΟΥΜΕ μια πρωτοφανώς δύσκολη οικονομική περίοδο για τη χώρα μας, κατά την οποία η νεολαία μας είναι αντιμέτωπη με ένα αβέβαιο «αύριο». Για αυτόν το λόγο, και προκειμένου να απαλειφθεί η ανασφάλεια για το επαγγελματικό μέλλον, η ανάγκη για σωστή επιλογή σπουδών, η οποία θα συνδέεται άρρηκτα με άμεση επαγγελματική αποκατάσταση, είναι πιο επιτακτική από ποτέ.